قصر خیال

به نور نگاه کن سایه ها پشت سرت خواهند بود

قصر خیال

به نور نگاه کن سایه ها پشت سرت خواهند بود

قصر خیال

هیس....
سکوت کن
اینجا قلب ها سخن میگویند
وارد شدی به قصرخیال
اینجا قصر من و قصر تمام کسانیست که زمینی نیستند
گاهی از درون قصر برایت میگویم
از اهالیش
از دوستی ها و پیمان ها و
حرف هایش
گاه نیز از زمین برایت خبر میاورم
گاه از ستاره ها سخن میگویم
گاه از درختان!
اینجا همه چیز حرف دارد
اینجا قصریست به وسعت آسمان
برای همه ی کسانی که
میخواهند از زمین فاصله بگیرند
برای همه ی کسانی که
میخواهند قلبشان برای خدا باشد
اینجا قصر خیال
و من شاهزاده ی شب
به احترام قلب خودت
بپا خـــیز!

جسم و روح

راستش تا قبل از اینکه ساکن تهران شوم، این ترکیب اعجاب انگیز را نخورده بودم. یادم است اوایل مقاومت میکردم ولی بنظرم یکی از اختراعات خوش طعم بشر است که باید در کتابی چیزی ثبت شود . این عناصر ساده ای که وقتی کنار هم قرار می گیرند طعم بی نظیری را می سازند. فکرش را نمیکردم یک روزی گردو را با نان بخورم یا کشمش را با شوید!

فکرنمیکردم توی دوغ ترش، کشمش شیرین بریزم و روی یخ نمک بپاشم. اما همه این ها در این وعده ی بی نظیر امکان پذیر می شود. دقیقا مثل گریه و خنده که متضاد همند اما خنده هایی داشتیم که اشکمان را دراورده و این خنده ها واقعی تر بوده اند. بعضی چیزها "باهم" بیشتر معنا میگیرند. اصلا دنیا برپایه این با هم بودن است که شکل میگیرد. زندگی هم مثل همین آبدوغ خیار است، باور کنید آدم همیشه خوش باشد زندگی برایش تکراری و کسل کننده می شود و کم کم یادش میرود روزهایش چقدر دلنشین است.حتما باید گاهی لحطاتش طعم تلخ بدهند، شور باشند، آنوقت وقتی از لابلای نمک و نعنا، یکهو کشمش شیرین زیر زبانمان برود این تضاد را بهتر درک میکنیم و قدر کشمش‌های توی قاشق زندگیمان را می‌دانیم.‌ اصلا این آبدوغ خیار اصول زندگیست.‌ مخترعش هر که بود، زندگی را بهتر از من و شما درک کرده بود.


  • شاهزاده شب

آبدوغ خیار

یاران شاهزاده (۱۰)

  • محبوبه شب
  • تم خونه ت یاسیه؟ 😍😍
    پاسخ:
    اره بنفش و یاسی :)
  • آقاگل ‌‌
  • اون قدیما که از دنیا یک خط تلفن ثابت داشتیم و یک موتور هوندا، پدربزرگ ظهرهای تابستون دو سه کیلو ماست و خیار و چندتایی نون داغ می‌خرید و می‌اومد خونه. ننه هم بساط آبدوغ خیار رو علم می‌کرد و با هم می‌نشستیم به خوردن. آخ از اون روزا.
    پاسخ:
    آخ از قدیما که مزه ی واقعی غذاها و میوه ها موند تو اون زمون...
    چه تعبیر جالبیه
    زندگی آبدوغ خیاریست که باید خورد :دی
    پاسخ:
    بله :)))))
  • آقای سر به هوا ...
  • حس و حالش باید باشه بعضی وقتا اصلا حال نمیده :دی
    پاسخ:
    من که معتادش شدم :)))
    جالا هرچند حضور کشمش وسط آبدوغ خیار یا هر خوراک دیگه‌ای رو توهین بزرگی به بشریت می‌دونم، ولی چقدر محشر بود پستت. :)))
    پاسخ:
    عه کشمش گریزی؟ :)))))))))
    مرسی :)
  • قاسم صفایی نژاد
  • پستتون خوب بود ولی آبدوغ خیار نه :)
    پاسخ:
    دوست ندارین ؟ :))
    من همین حرفا رو میتونم واسه شیرموز بگم، هرکی کشفش کرده دمش گرم D:
    پاسخ:
    اون که همش شیرینه :))))))
    آب دوغ خیار کاملا ترکیب چیزاییه که من دوست ندارم '_'
    پاسخ:
    من اوایلا دوست نداشتم ولی بعدا نظرم کاملا عوض شد :)
    سلام گل مهربونم خوشحالم هنوز پیجت به راهه 😍😙
    پاسخ:
    سلام
    ببخشید شما ؟ :)
    ولی من به هیچ وجه نمیتونم دوسش داشته باشم 😣
    پاسخ:
    خوبه که :)))
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

    .::AvA::.