قصر خیال

به نور نگاه کن سایه ها پشت سرت خواهند بود

قصر خیال

به نور نگاه کن سایه ها پشت سرت خواهند بود

قصر خیال

هیس....
سکوت کن
اینجا قلب ها سخن میگویند
وارد شدی به قصرخیال
اینجا قصر من و قصر تمام کسانیست که زمینی نیستند
گاهی از درون قصر برایت میگویم
از اهالیش
از دوستی ها و پیمان ها و
حرف هایش
گاه نیز از زمین برایت خبر میاورم
گاه از ستاره ها سخن میگویم
گاه از درختان!
اینجا همه چیز حرف دارد
اینجا قصریست به وسعت آسمان
برای همه ی کسانی که
میخواهند از زمین فاصله بگیرند
برای همه ی کسانی که
میخواهند قلبشان برای خدا باشد
اینجا قصر خیال
و من شاهزاده ی شب
به احترام قلب خودت
بپا خـــیز!

جسم و روح

داشتم فکرمیکردم ما آدم ها دوست داریم همیشه مالک باشیم. نمیدانم چه شد که انسان برای بار اول تصمیم گرفت تکه هایی از زمین را برای خودش کند. اصلا نمیدانم ما به چه جراتی خود را صاحب زمین دانستیم و نشستیم و تقسیم کردیم و و تکه هایش را به نام زدیم. ما مسافریم. مگر مسافر هرجا برای مدتی اطراق میکند آنجا را میتواند به نام خود بزند؟ نمیدانم اولین انسانی که خود را مالک تکه ای از این کره دانست در چه سالی بود. نمیدانم گاهی این "حق" ها را از کجایمان در می آوریم. جدجدجدجدجد من شاید یک روز از کنار دشتی که آب داشت و درخت، رد میشد و ناگهان گفت اینجا مال من است و هرکسی نزدیکش شد با چماق و سنگ جوابش را داد. درواقع هرکسی زور بیشتری داشت سهم بیشتری هم داشت و فکرکنم از آنروز بود که آدم ها فکرکردند همه چیز ارث پدرشان است. همان پدری که با زور، صاحب گوشت و پوستِ این زمین بیچاره شد!



+و این پست قدیمی

  • شاهزاده شب

یاران شاهزاده (۵)

  • ح م کامران نیرومند
  • گاهی با خود میگویم یک بار زاده شدم ولی دوباره باید زاده شوم و این بار خودم را با توکل به خدا زنده کنم تا زندگانی جاوید را بیابم. زنده باشی شازده خانم
    زندگی زیباست ای زیبا پسند// زنده اندیشان به زیبایی رسند
    پاسخ:
    زیبا بود
    خیلی ممنون از شما 
    روزتون سبز :)
    یاد این پستم افتادم :دی
    http://my-hope.blog.ir/1394/08/11/نمیدونم-چرا
    پاسخ:
    واااای چقد شبیه پست من بود!!
    چقد جالب که من نخونده بودم پستت رو ولی مثل هم فکرکردیم :)
    مالکیت نسبی است
    پاسخ:
    در هرصورت مالکیت داشتن بعضی چیزها منطقی نیست..
  • ریش قرمز (میلاد)
  • مسئله همینه که یادمون میره مسافریم ...
    پاسخ:
    آره دقیقا ...
    آره مال چندسال پیشه :دی
    جالب بود :)
    پاسخ:
    :)
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

    .::AvA::.