قصر خیال

به نور نگاه کن سایه ها پشت سرت خواهند بود

قصر خیال

به نور نگاه کن سایه ها پشت سرت خواهند بود

قصر خیال

هیس....
سکوت کن
اینجا قلب ها سخن میگویند
وارد شدی به قصرخیال
اینجا قصر من و قصر تمام کسانیست که زمینی نیستند
گاهی از درون قصر برایت میگویم
از اهالیش
از دوستی ها و پیمان ها و
حرف هایش
گاه نیز از زمین برایت خبر میاورم
گاه از ستاره ها سخن میگویم
گاه از درختان!
اینجا همه چیز حرف دارد
اینجا قصریست به وسعت آسمان
برای همه ی کسانی که
میخواهند از زمین فاصله بگیرند
برای همه ی کسانی که
میخواهند قلبشان برای خدا باشد
اینجا قصر خیال
و من شاهزاده ی شب
به احترام قلب خودت
بپا خـــیز!

جسم و روح

گفتم که بدون عشق نمی توان زندگی کرد، گفتم که وقتی نور عشق در درون قلبت جاری نباشد و دلت برای چیزی نلرزد ، دنیا گرما کم دارد و سرد است و خاموش . آدم مگر چقدر می تواند دوام بیاورد در برهوت ِ سرما؟ آدم مگر چقدر می تواند "ها" کند دستانش را ، دلش را ؟ آدم مگر چقدر می تواند خودش را گرم نگه دارد؟ یک جایی کم می آورد، یک جایی سوز ِ تنهایی فشار می آورد و زانو میزند، من از آن عشق ها حرف نمیزنم که بودنش از نبودنش هم بدتر است . من از آن عشق هایی نمی گویم که بودنش آدم را از زندگی سیر می کند و گَس است و تلخ و تاریک! که نورشان مثل نور لامپ است. مصنوعی و کاذب . مدتی سرگرم می کند و سرانجام می سوزد و تو میمانی و بدبینی به حسی که نامش را عشق میپنداشتی!

عشق باید آفتاب باشد جان ِ من! عشق باید بتابد و آب کند یخِ تنهایی را. عشق باید در همه ی وجودت جاری شود. عاشق که نه... خودِ عشق باشی. عشق را لمس کنی، بچشی، مزه مزه کنی و بگذاری شیرینی اش تا اعماق روحت برود . من از همان عشقی می گویم که از آن آفریده شدیم ، از همانی که قلبمان را شعله ور ساخت، نیرومند کرد، همان عشقی که امید داد و ایمان . که فرشتگان شعله اش را دیدند و زانو زدند، که شیطان ترسید و رانده شد. از همان عشقی که خدا ساخت و برایش لبخند زد و گفت آفرین !

 ما از عشق زاده شده ایم ، روحِ عشق در ما دمیده شده، باید که عشق باشیم ، باید که عشق را جاری سازیم در جهان، باید که عشق بورزیم و آب باشیم برای سبز شدن و سبز ماندنِ روحِ حیاتِ هستی.  باید که عشق را بپاشیم به در و دیوار دنیا ، باید که عشق بکاریم توی قلب آدم ها،  بدون عشق نمی توان زندگی کرد... بدون عشق جهان میمیرد.... باید که عشق باشیم....


با صدای خودم :)

  • شاهزاده شب

عشق

یاران شاهزاده (۱۴)

  • اسماعیل غنی زاده
  • عشق :)
    پاسخ:
     :)
    مثل همیشه عالی بود.

    پاسخ:
    تشکر :)
     من به سرچشمۀ خورشید نه خود بردم راه. ذرّه ای بودم و مهر تو مرا بالا برد
    پاسخ:
    ممنون :)
    حیف یه صدای خوبی هم ندارم 
    این متنو که به دلم نشسته برا رادیو بلاگیا بخوانم: دی 
    شاهزاده جان خیلی قشنگ و کامل و با تمام احساس بود: )
    پاسخ:
    این چه حرفیه دوست عزیز
    حتما صدات قشنگه :)
    خیلی ممنونم دوست من
  • حنانه شکاری
  • آره...

    همه از عشقیم و به عشق بازمی‌گردیم :)
    پاسخ:
    درسته :)
    این که سردمه اینکه سرده این روزا بخاطر نبود ِ عشقه ؟؟
    پاسخ:
    سعی کن عشق باشی... جهان از عشقه. به جهان بپیوند ، گرم میشی :)
    "من از همان عشقی می گویم که از آن آفریده شدیم ، از همانی که قلبمان را شعله ور ساخت، نیرومند کرد، همان عشقی که امید داد و ایمان . که فرشتگان شعله اش را دیدند و زانو زدند، که شیطان ترسید و رانده شد. از همان عشقی که خدا ساخت و برایش لبخند زد و گفت آفرین !"

    چقدر با این جمله بندی حال کردم
    به جرات می تونم بگم شاهکار شد
    ممنونم از حس خوبی که القاء کردی :)
    پاسخ:
    چقد خوبه که حس خوب گرفتی :)
  • بانوچـ ـه
  • مثل اون عشقی که روز جمعه تو چشمای خوشگلت بود :*
    پاسخ:
    ثریا :)
  • یاسمین پرنده ی سفید
  • :)
    پاسخ:
    یاسی :)
    سلام بانو
    شما چقدر قشنگ و پرمعنی می نویسید :)
    چه استعارهای زیبایی از عشق
    پاسخ:
    ممنون :)
  • פـریـر ...
  • آخ که چه خوبه وقتی جنس صداتو می شناسم بانو...بعد وقتی متن به این زیباییتو میخونم انگار صدای تو داره تو ذهنم برام میخونه...
    خیلی قشنگ نوشتی خیلی...
    :*
    پاسخ:
    چقد خوب :)
    بخونمش؟ 
  • פـریـر ...
  • آخه این که سوال نداره! 
    اگه وقتشو داری چرا که نه! خیلیم عالیه^_^ مشتاقانه منتظر می مونم :)
    پاسخ:
    چشم :)
  • פـریـر ...
  • چشمت بی بلا عزیزم :* :)
    پاسخ:
    گذاشتم :)
  • פـریـر ...
  • ای جانم ^_^
    خیلی خوبه...مرسی...صداتو دوس دارم...همیشه به دلم می شینه :)
    پاسخ:
    ممنونم :)
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

    .::AvA::.